2009. január 4., vasárnap

22. hónaposan

Tegnap 22 hónapos lettem.
Legnagyobb, és legszembetűnöbb fejlődésem a beszélőkém. Egész nap be nem áll a szám. Apa már valamelyik nap meg is jegyezte, hogy fáj a feje annyit dumálok.
Több szóból álló mondatokat mondok. Közvetítem amit éppen csinálok vagy más csinál "EMMA EBÍDEL" , "APA BEGYÚTOTT" vagy elmesélem ami eszembe jut: "MAMÁNAK BIBIS A SZÁJA." " EMMA BEUTOTTE SZÁJÁT AJTÓBA".
Anya szinte mindig érti mit akarok, apának viszont néha fordítani kell.
Jelzem azt is mit akarok: "INNI TÉREK", " EMMA NEM ESZIK. NEM FIOM.", "EMMA JÁTSZIK. ", "EZT IS VISZEM!".
Megértek mindent amit anyáék kérnek tőlem, vagy mondanak. Kivéve ha valamit nem szabad, akkor lesütöm a fejem, sandán vigyorgok az orrom alá, és úgy teszek mint aki nem érti. Anya meg is kérdezi: süket vagy Emi? Én meg mondom: "SÜTET VAGYOK!"
Ha valamit nem tudok micsoda, egyből kérdezem: "ANYA EZ MI?"
Tudom ki a fiú és ki a lány. Én például "JÁNY " vagyok. Erre apa tanított. Mindig megkérdezte, Emi Jány vagy, vagy gyerek? Gyorsan meg is tanultam a választ.
Elfoglaltságaim:
Szeretek rajzolni. Mondom is, hogy mit rajzolok, csak anyáék nem szoktak ráismerni.
Szeretem a kirakós játékokat, most is kaptam karácsonyra egy fa kirakót, állatok vannak rajta, és mindet a helyére is tudom rakni. Közben mondom, hogy "ODAVALÓ" és "SITERÜLT". További nagy kedvencem az "ÍPÍTŐ". Nagyon imádok építeni.
Mostanában azért babázok is, tologatom, itatom, etetem, ültetem őket.
Karácsony örömére kedvenc könyvem a " MITÁS", mikulásos könyv. Mindenhova viszem magammal.
Ma végre anyáék a vasalómba is tettek elemet, és kiderült, hogy rezeg meg zenél is. Így anya nyugisan ki tudott vasalni, mert én is segítettem neki. A saját rucijaimat vasaltam ki.
Egyébként egész nap teszek-veszek. Nincs egy perc nyugtom sem. TV-ét nem nézek, inkább jövök-megyek, játszok... Ha kicsit kifáradok, odabújok anyához, vagy apához, megszeretgetem őket, és megszeretgettetem magamat, aztán irány tovább...
Szobatisztaság:
Nincs nagy haladás. Néha már sikerült a bigyóba pisilni, és egyszer kakilni is, de egyáltalán nincs hozzá türelmem. Nem tudok rajta megülni egy percig sem, mindig van ami fontosabb! Pedig anya nagyon szeretné, hogy mire jön a kistesó már ne kelljen nekem pelus! Majd meglátjuk..

2 megjegyzés:

Bianka és Karina írta...

Hogy te mennyit beszélsz!:))Nagyon ügyes vagy!:)))Ne hagyd magad!Egy nőnek az a dolga,hogy be se áljon a szája!:)))))

A bilizős témában egyet értünk!Nálam már be sem próbálkoznak.:DDDD

Jó kis bultok volt szilveszterkor.:))
Pusza!

Kati írta...

Ügyes nagylány vagy már! :) Már csak két hónap és te is belépsz a kétévesek táborába. ;)