2010. december 30., csütörtök

Karácsony és az ünnepek (12.24-01.02)

"Szenteste napjára csak a leves főzés maradt feladatnak, a többi kaja és a sütemények már készen voltak. Így már délelőtt elkezdtük díszíteni a fát. Én segítettem anyának, Lacika viszont dobálta a gömbdíszeket, azt hitte labdák. Délre nem is végeztünk. Megebédeltünk, aztán mi lefeküdtünk. Anya befejezte a fa díszítését, aztán gyorsan feltakarított. Mire felébredtünk megcsodálhattuk a szép karácsonyfát. Felöltöztünk, és apával kimentünk a garázsba. Mikor bejöttünk, megláttuk a fa alatt az ajándékokat, amit a Jézuska hozott nekünk. Én egyből elkezdtem bontogatni, persze a Lacikáéval kezdtem, aztán néztem csak meg az enyémeket. Kaptam egy gyerekeknek való fényképezőt, hogy ne az anyáékét tegyem tönkre.És Lacika is kapott egy baby fényképezőt, hogy ő meg ne vegye el az enyémet, ne vesszünk rajta össze.Kaptam még csizmát, Boribon könyvet, és Fifis DVD-ket, aminek Lacika is nagyon örült.Lacika meg egy távirányítós autót, amit egyenlőre inkább tologat, és ha apa irányítja felé, akkor megijjed. De apa nagyon szeret vele játszani. Lehet magának választotta?
Karácsony első napján útra keltünk, és az ünnepek ezek után erről szóltak. A jövés-menséről. Nem volt egy nyugodt percünk. Szombaton délelőtt Elekes mamáéknál voltunk. Itt gyűlt össze a család java, átjött Elekes dédi, és Rezsőék is. Ebéd előtt megtörtént az ajándékozás. Kaptunk játékokat, ruhákat... Nekem a legjobban a gyurmaszett jött be, délután nem is aludtam, hanem ezzel játszottam vagy 3 óra hosszán át. Gyártottam a fagyikat a vendégeknek.Mire meguntam csupa gyurma lett minden, és én is.Miután Lacika felébredt továbbmentünk Erzsi mamiékhoz. Itt is megkaptuk az ajándékokat. Szintén játék és ruha. Én Fifis házikót, Lacika meg vonatozó, zenélő állatos játékot. Mondani sem kell, Lacika a Fifis házzal kezdett játszani, én meg a vonattal. Aztán átjöttek Mariék is, ők is hoztak nekünk egy kis meglepetést.
Vasárnap a dédimamák voltak terítéken. Délelőtt kengyeli dédinél, és Tóth dédinél jártunk. Úgy volt, hogy még ükmamához is megyünk, de rá már aznap nem maradt idő. Délután Elekes mamiék jöttek el hozzánk öregkeresztékkel együtt.
Hétfőn mentünk ükmamához. Szegény nagyon sokat öregedett az elmúlt egy évben. Lehet ez volt az utolsó karácsonyunk nála. Sokat beszél már félre, és nagyon gyenge. A vártnál sokkal ügyesebben viselkedtünk. Játszottunk vele kukucsosat, odamentünk hozzá, pedig nála félni szoktunk, mert ritkán járunk hozzá. Délután Győriék jöttek hozzánk.
Kedden Elekes maminál voltunk napközben, délután meg a szomszédékhoz mentünk át.
Szerdán végre volt egy nyugis napunk. Nem mentünk sehova, és nem is jött senki. Csak ükmama betegeskedett, vagyis fájlalta a lábát. Kiderült, hogy korábban leesett az ágyról. Kihívtak hozzá egy orvost, és ő beküldte a kórházba. Szegény a 70-es évek óta nem járt ott, most meg 96 éves. Szerencsére törése nem volt, de ha már ott járt, akkor átvitték a belgyógyászatra is, és ott is kivizsgálták. Semmi baja! 96 évesen nincs szervi baja, csak ügye öreg! Kb. 6 óra hosszát voltak benn, és végig fenn volt, végig szidta a dokikat, és azt is aki bevitte, vagyis Elekes papát.
Csütörtökön Erzsi mamiéknál voltunk, aztán a szomszédék jöttek hozzánk.
Szilveszter napján anyáék délutáni szilveszteri buliba mentek. Így mikor felébredtünk Erzsi mami, és az unokatesója Babi fogadott minket. Jól elszórakoztattak bennünket, pankos fejdíszben pompáztak. Este Lacika lefeküdt időben, de én tovább fennmaradhattam. Győriék, és Totyáék jöttek el Boldog Új Évet kívánni, és 11-ig maradtak.Szombaton anyáék próbálták magukat összeszedni kisebb-nagyobb sikerrel. Vasárnap még Elekes mamiék és Gyurciék voltak nálunk. Szóval nem sok nyugodt percünk volt! Hétfőtől meg újra kezdődik a nagy betűs élet! Nekem ovi, Lacikának meg bölcsi szokatás!"-Emma

1 megjegyzés:

Kati írta...

Azta! Mennyi szép ajándék! Az egyforma - már ami lehet fiú-lánynak - ajándékválasztás nálunk is ismerős. :-)

Ükmamátok csodálatra méltó! Milyen erős egy-egy ember szervezete... :-o

Boldog új évet nektek! :-)