2010. május 4., kedd

Fotózás, majális, szaporodtunk (04.26-05.02)

"Megint eltelt egy hét, és nem volt időnk írni. Mióta megjött a jó idő mindennel el vagyunk maradva. A múlt héten végig mentem az oviba, kisebb-nagyobb kedvvel. Délutánonként szokás szerint nem unatkoztunk. Hétfőn a Fáyra mentünk le pletykálni egy kicsit, mert anyáéknak nem volt kedvük itthon semmit csinálni. Kedden kapálás volt nálunk, mert Elekes papa nem bírta nézni, hogy mennyi dudva nő a kertünkben, és családi programot szervezett rá. Apa, anya, papa és Nóri dolgozott a kerten, mi meg Elekes mamival játszottunk. És aznap szaporodott a kis családunk, született 4 kiscica. Szerdán kengyeli dédihez mentünk, papát felköszönteni szülinapja alkalmából. Csütörtökön Elekes papáéknál voltunk, apa segített dédinél kitakarítani a fészert. És ezen a napon lett Lacika 10 hónapos, majd pótoljuk a szokásos összefoglalót róla. Pénteken apa jött értem ebéd után az oviba, mert másik csoportba kellett volna aludnom, és inkább hazahoztak. Délután bevásárolni mentünk a Sparba, Dm-be, úgyhogy minden napra jutott valami program.
Szombaton úgy volt, hogy elmegyünk Abonyba az állatkertbe. De péntek este hívta apát az uncsitesója Roland, hogy jön haza, és csinál rólunk fényképeket, mert már régen megígérte. Így reggel 9-re jött. Anya szépen felöltöztetett bennünket mire megérkezett. Mondani sem kell, nem volt egy egyszerű feladat, minket lefotózni. Lacika mindig elmászott Roland elől, én meg mindenfajta pofákat vágtam, és amikor apáék szóltak, hogy valami értelmes képet vágjak már, annál jobban fintorogtam. Azért lesz pár jó kép, hogy egy albumot összeállítsanak anyáék. Készültek képek külön rólam, és külön Lacikáról, meg együtt rólunk, benn és kinn. Itt például Lacika taxizik, itt én vagyok a kis házamban, itt meg együtt kinn a kertben.Aztán mikor végeztünk, apa elvitt engem Erzsi mamihoz, ő meg ment a Fáyra megnézni Győriéket, mit főznek. Délután miután felébredtem az alvásból elmentünk a Szemma tanyára a majálisra. Először leültünk apa egyik komájáékkal beszélgetni. Lacika az asztalon játszott, én meg unatkoztam, menni akartam sergőzni. Sikerült is végül kiharcolnom, de nem lett ettől sem jobb kedvem. Kipróbáltam a körhintát, majd vonatoztam egyet. Látszik a képeken, hogy elég rossz kedvem volt. Szegény Lacika meg a babakocsiban várta, hogy befejezzem a sergőzést. Aztán még visszamentünk beszélgetni egy kicsit, de én csak nyűglődtem, meg apán feküdtem, úgyhogy hamar hazajöttünk. Anyáék gondolták, hogy tuti beteg leszek. Itthon csak feküdtem, és Tv-ztem. Kb. 2 óra pihi után feléledtem, és este még jót játszottam apával kinn a garázsban.
Vasárnapra ki is jött a betegségem. Folyt az orrom, be voltam rekedve, és az egyik szemem be is gyulladt. Várható volt, mert Lacika már hétfő óta fiknyos volt. Felhívtuk Elekes mamit, hogy nem megyünk, mert úgy volt, hogy náluk töltjük az anyák napját. Délelőtt megnézett bennünket Erzsi mami, mi meg felköszöntettük anyák napja alkalmából. Délután meg Elekes mamiék jöttek el meglátogatni a beteg unokákat, így ő is megkapta az anyáknapi virágját.
És majdnem elfelejtettem, hogy vasárnap végre előbújtak a kis pipik a tojásból. Nem hittük volna, de apának sikerült az ültetés. Kb. 20 kispipi lett (most apa biztos szid, hogy még azt sem tudjuk hány lett pontosan), nagyon aranyosak. Ezek az első példányok.És egy másik kotlós is elült, így még vasárnap este mentünk a tanyára, meg Elekes dédihez kakasos tojásért, hátha újra sikerül a projekt."-Emike

1 megjegyzés:

Kati írta...

Azta, mennyi kisállat. Biztos örülnek a gyerekek! Lacika nem nyaggatja őket? :-P
A "sergőzés" körhitázást, "ringlispír"-ezést jelent?