2010. június 2., szerda

11 hónaposan

"Már csak 1 hónap, és 1 éves leszek!
A mozgásban sokat fejlődtem, de a beszédben nem haladok egyről a kettőre.
Megtanultam rendesen mászni. Azóta a kúszást hanyagolom. Van, hogy mászás után kúszni akarok, de most már rájöttem, hogy mászva gyorsabban haladok, és visszaemelem magam. Mindenhol felállok, és kapaszkodva megyek a szekrény, a fal, vagy az ágy mellett. Egyedül megállok pár másodpercre. Ha fogják a 2 kezem szépen lépegetek, vagy a járássegítőt tolom magam előtt, és úgy. Kedvencem még Emma motorja, azt is szeretem tologatni.
A beszédben a legjobban az "E" hang megy. Ha mutatok valamit anyának, akkor hangosan E-zek. Néha elkezdek halandzsázni babanyelven, gaj-gaj, kak, ba, ilyen hangokat adok ki. Egyszer-kétszer mondtam már, hogy "AJA", anya reméli, hogy az anyát akarom, mert például a boltban, mikor nem figyelt rám, akkor kiabáltam többször. És az "EMM" is kijött már többször a számon, lehet, hogy Emma lesz? Kb. ennyi. Nem sok, de van aki dumál helyettem eleget a családban. Pár dolgot már megértek, például a NEM-et, azt tudom mit jelent, meg is van a hatása, ha valamit nem engednek csinálni, mert akkor elkezdek hisztizni. Hallgatok a nevemre. Egyszerű utasítást, például "gyere ide" vagy a "kérem" megértem, de nem mindig teljesítem őket.
Az étvágyam nem változott, mindent megeszek, minden mennyiségben. A falatokat ügyesen a számba rakom, kanalat még nem kapok, mert akkor aztán szépen néznénk ki. Cumisüvegből egyedül iszom, de ha tartják pohárból is tudok inni. És kibújt egy fogam felül, kb 1 mm-es. 11 hónaposan ennyi, ami a számban van. Ez egy éjszakánkba került. Nem tudtam aludni, annyira nyomult ez a fogacska, és úgy néz ki felül több is igyekszik kifele, úgyhogy még lehet pár álmatlan éjszakánk.
Szeretek játszani, de persze nem csak a játékaimmal. Kedvencem a távirányító, abból is az elem a legérdekesebb, de azt mindig elveszik tőlem, én meg ordítok érte. Szeretem a pakolós játékokat, már amiket anya pakolhat utánam. Építőkockák, Emma műanyag konyhás készlete... Ezeket bepakolom a dobozba, aztán ki, és így tovább. Ja, és a DVD-ék! Azokat is lepakolom a polcról, és szétdobálom a szobában. A TV-ét meg nyomkodom. Elkapcsolom, vagy jó hangosra veszem.
Ezenkívül én is nagyon szeretek csavarogni. Már amikor ültetnek be a kocsiba, majd kiugrok a bőrömből örömömbe."-Lacika

1 megjegyzés:

Kati írta...

Ééédes!!! :-) Milyen ügyeske vagy már!
Majd kijönnek a fogacskák, nyugi! Lehet, viszont, hogy minél nagyobb vagy, annál nehezebben, így talán vár rátok még egy-két rossz éjszaka. :-(