2010. június 7., hétfő

Vendégek Olaszból (05.31-06.02)

"Kedden jöttek hozzánk vendégek Olaszországból. Anya gimis barátnője ott ment férjhez, és mióta megszületett a kislánya Rebeka, először látogattak meg bennünket családostul. Anya már hétfőn nagy erőkkel készülődött a vendégek fogadására. Délelőtt sütött kétfajta süteményt, délután meg takarított. Munka után még Nóri is eljött ránk vigyázni, mert anya nem haladt úgy tőlünk, ahogy akart. Én meg nem akartam Nórit hazaengedni, és levágtam egy nagy hisztit. Annyira felspanoltam magam, hogy le sem akartam állni, így kaptam egy legyintést, nem nagyot, csak éppen akkorát, hogy vegyem már észre magam, és hagyjam abba. Sikerült is nagy nehezen.
Kedden apa szabit vett ki, amúgy is megint esett az eső, és nem tudtak téglát gyártani. Vett két csirkét, és délelőtt Erzsi papával levágták, mert csirkepaprikás főtt a vendégeknek. Szóval apa főzött, anya meg bevásárolt, elpakolta ami még előző estéről, és reggelről megmaradt. Délután időben elmentünk Emmáért az oviba, és vártuk a vendégeket. Négy óra fele érkeztek. Először üdvözöltük őket, mindenki örült mindenkinek még kinn a kapuban, főleg anya Timi néninek, aztán bejöttünk, körbeajándékoztuk egymást, és utána végre csitult egy kicsit a helyzet. Lacika egyből letámadta Rebekát, mászott rá, húzta volna a haját, fel akarta borítani. Máris csajozik! Mikor végre békénhagyta, akkor jöttem én. Én ügyesen játszottam vele, csak néha annyira puszilgattam, hogy már megunta. Lacikát 5 óra fele megetette anya, és utána lefektette egy kicsit, mert már dörzsölte a szemét, és úgy hozzábújt Timi nénihez, hogy el sem akarta engedni. Mi közben elkezdtünk vacsorázni, mert Nóriék is megérkeztek. Ők az olasz család, Lorenzo, Timi, és Rebeka. Mindenki jóízűen falatozott, jól sikerült apa főztje. Igazi magyar kaja, paprikás csirke nokedlivel, parasztosan főzve és tálalva. Apa sparhelton főzte a garázsban, és a nagy kotliban tálalta, amiben főtt. Apa mondta, hogy ha mi megyünk Olaszba, akkor majd ő főz ott is, örültek is neki Timiék.
Aztán mi játszottunk még lenn, és fenn is. Rebeka kipróbálta Lacika kompját is. Először nem tudta, mit is kezdjen vele, de aztán sikerült neki elindulni vele. Nóriéktól kapott egy itatópoharat, nagyon tetszett neki, teljesen kitekeredett, hogy jöjjön belőle az itóka, mikor már csak az alján volt egy kicsi.Aztán Lacika járássegítőjét is kipróbálta, és az is nagyon bejött neki. Nagyokat vigyorgott, ahogy haladt vele előre.Közben Lacika főzött, meglátszik, hogy nálunk a férfiak szeretnek jobban főzni a családban.Lacika és Rebeka leült apa ölébe. Apa meg közölte anyával, hogy neki még kell egy kislány. Anya persze egyből kiábrándította, hogy nem lesz több gyerek!Közben anyáék beszélgettek is, már amennyit tudtak 3 izgő-mozgó gyerektől. Fél nyolcig maradtak a vendégek, mert Lorenzo ment vonattal Pestre, a régi kollégáival találkozott másnap. Én szokásomhoz híven kipróbáltam a kölcsön autójukat búcsúzáskor. Szerdán este megint eljött hozzánk Timi néni és Rebeka. Elekes mama is jött, hogy megnézze Timiéket, és beszélgessen vele egy kicsit.Nekünk meg legalább volt még egy jó napunk, jókat játszhattunk. Én az ágyamon ugráltam, a kicsik meg lenn a földön játszottak.Szétszedték a puzzle-t a földön Lacika szobájában, elkezdték kipakolni a játékos kosaramat.Miután meguntam a játékot, nem hagytam anyáékat dumcsizni, folyamatosan Timi néninek magyaráztam, le sem szálltam róla.Hoztam a szokásos formámat. Legalább gyakorolt egy kicsit, mert nemsokára Rebeka is ilyen dumás csajszi lesz. Ráadásul ő két nyelven fog magyarázni neki!"-Emike

1 megjegyzés:

Rebeka és Annabella írta...

Lorenzonak biztos nagyon ízlett a paprikáscsirke.
A lányok keresztszülei is olaszok, mi is mindig jókat főzünk nekik, ha vendégségbe jönnek hozzánk.

Tehát nem lesz 3. gyerek? :)

Biztos jó lehetett a barátnőddel újra találkozni.