2009. augusztus 17., hétfő

Szünet és anya névnapja (08.03-09)

"Augusztus 3-16-ig bölcsi szünetem volt (ezért is nem jutott anyának ideje a napló írásra). A szünet első pár napja unalmasan telt, próbáltunk összeszokni, és valami rendszert vinni az életünkben, de ezt tesóm sokszor keresztbe húzta. Reggel általában egyszerre ébredtünk tesóval. Ő kérte a kajcsiját, én meg a teámat. Miután lehúztuk a cumisüveget, felkeltünk, és először tesót öltöztettük fel, majd én is felvettem az aznapi első rucimat (napközben többször cserés). Aztán megreggeliztem, ami majdnem minden nap egy óra hosszáig tartott. Délig nagy nehezen végeztünk a rendrakással, mosogatással, mosással..., és ha minden jól ment, tesó aludt, vagy csak csendben leskelődött, akkor anyával építőztünk, mesét vagy mondókát olvastunk, kirakóztunk vagy lufiztunk. Ha tesó nyűglődött, akkor anyának segítettem nyugtatni "KIS FIKÁST" (így hívom mostanában), vagy magam játszottam, rajzoltam. Ebéd után aludtam, és mire felébredtem apa már itthon volt, és ilyenkor jöhetett a kinti udvari játszás, vagy pedig a séta, és ha szerencsém volt, akkor a cukrászda.
Anyának augusztus 5-én szerdán névnapja volt, és apa napközben hazajött felköszönteni. Egy konyhai kismérleget, és egy hatalmas kb. 160 cm magas szobafenyőt kapott. Ez nagyon tetszett nekem is " SZÍP VIJÁG", azt hajtogattam. Meg anyának napközben mikor eszembe jutott mindig mondtam, hogy "BOLDOG SZÍPNAPOT".
A családi bulit azt augusztus 7-én pénteken tartottuk. Anya csütörtökön gondolt egyet, és nagy merészen belevágott a sütésbe. Szerencséje volt, mert tesó napközben többször aludt nyugodtan, én meg segítettem neki (nyakig lisztes lettem), így sikerült neki kétféle sütit sütni. Stollwerck szeletet meg sajtos rolót csinált, mindkettőt először próbálta. Pénteken meg apa hamarabb hazajött a dolgozóból, és Erzsi papival meg mamival készítették az ételeket. Volt harcsapaprikás nokedlivel, sült hal, sült csirkemell, sült szalonnák... salátával. Öt óra után érkeztek a vendégek, és először felköszöntöttek bennünket. Az a jó, hogy ilyenkor nem csak anya kap ajándékot, hanem én is meg tesóm is, hiába neki van a névnapja. Aztán megvacsiztunk, mindenkinek nagyon ízlett a kaja is, meg a süti is!


Én csak keveset ettem, inkább a szokásos rosszalkodásom folytattam, ami mindig kijön rajtam, ha sokan vannak nálunk. Megnéztem a pipiket, felmászva a kerítésükre:
Paciztam:
Beleültem a dobozba:
Anya nyolc óra fele felvitte tesót fürdetni, és fektetni. Én még maradhattam amíg el nem ment mindenki. 10 óra után kerültem ágyba.
Szombaton Erzsi maminál voltam. Mire hazaértünk, már itt voltak Berciék Lacikát megnézni. Vasárnap meg elsétáltunk Elekes mamiékhoz, és ott töltöttük a napot." -Emi

Nincsenek megjegyzések: